مشاوره :
وظیفه مشاور بازاریابی تدوین و پیاده سازی برنامه ها و استراتژی ها در جهت کمک به سازمان و شناسایی نیازهای مشتریان و در نتیجه تولید و فروش محصول با کیفیت و یا ارائه یک خدمت مشخص است.
در سالهای اخیر با رفع بسیاری از محدودیت ها، فضای کسب و کار در ایران تا حد زیادی تبدیل به یک بازار رقابتی شده و در این فضا توجه جدی به بازاریابی برای تمام شرکت ها یک امر ضروریست. بنابراین استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی کاملا بدیهی به نظر می رسد.
check_box
سطح 1
سطح اول :
ارائه مشاوره در امور روزمره شرکت:
این شیوه برای شرکت هائی مناسب است که در حال حاضر با مشکل حادی روبرو نبوده ولی برای افزایش کارائی شرکت بخصوص در بخش بازاریابی و فروش و آماده شدن برای مشکلاتی که در آینده ممکن است با آنها مواجه شود خود را نیازمند به خدمات مشاور بازاریابی می دانند .
در این شیوه ، مشاور در زمان های مشخصی در هفته در جلسه مدیران حاضر شده و در مورد مسائل و مشکلات بازاریابی شرکت نظر داده و به مدیران شرکت راه حل پیشنهاد می دهد .
check_box
سطح 2
سطح دوم :
طراحی پروژه های مشاوره:
این شیوه برای این شرکت ها مناسب است :
:: شرکت هائی که در حال حاضر در بخش بازاریابی و فروش خود دچار مشکل شده اند .
:: شرکت هائی که طرح های توسعه دارند و باید خودشان را برای توسعه آماده کنند .
:: شرکت هائی که در حال راه انداری بوده و سیستم و سازمان بازاریابی مشخصی ندارند .
– در این شیوه مشاور پس از مطالعه و شناسائی دقیق محیط درونی و بیرونی شرکت و جمع آوری اطلاعات لازم ، برای حل مشکلات موجود یا برای طرح توسعه شرکت یا برای راه اندازی یک سیستم یازاریابی جدید ، راه حل هائی اجرائی را در قالب یک پروژه مشخص با روش اجرا و زمانبندی مشخص طراحی کرده و به مدیران شرکت ارائه می دهد .
check_box
سطح 3
سطح سوم :
سطح سوم شکل کامل شده سطح دوم است و در آن مشاور علاوه بر طراحی پروژه ، در مرحله اجرا نیز در کنار مدیران و مجریان طرح بوده و برای اجرای طرح نیز به آنها مشاوره می دهد . با توجه به سختی ها ، مشکلات و پیچیدگی هائی که در مرحله اجرا وجود دارد توصیه مشاور بازاریابی همواره این است که در مرحله اجرا نیز در کنار کارفرمای خود باشد ولی برخی از شرکت ها برای کاهش هزینه های مشاوره ترجیح می دهند در مرحله اجرا از مشاور استفاده نکنند .
0
ساعت مشاوره
0
پروژه تخصصی
0
مشاوره به شرکت های معتبر
موضوعات مشاوره:
بازاریابی
-
طراحی و پیاده سازی دپارتمان بازاریابی و فروش
-
طراحی مدل کسب و کار
-
تدوین برنامه بازاریابی
-
تحقیقات بازاریابی
-
ممیزی بازاریابی
فروش
-
مشاوره فروش
-
تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش
-
به کارگیری تکنیک های افزایش فروش
-
طبقه بندی مشتریان و تکنیک های مشتری مداری
-
آسیب شناسی و بررسی دلایل کاهش فروش
مدیریت فروشگاه
-
طراحی فضای بیرونی فروشگاه
-
طراحی فضای داخلی فروشگاه
-
مکان یابی
-
تعیین تنوع و طیف کالایی
-
تبلیغات فروشگاه
-
قیمت گذاری محصولات
-
چیدمان